Het onstaan van de naam: "meisje Noa"



In augustus 2010 gaan we voor het eerst naar de huisarts. Zij stuurt ons door naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis wordt ze al snel verdacht van een zeldzame aandoening. Iets wat meteen aangegrepen wordt als lesmateriaal. We zullen op de voet gevolgd worden. Dit gaat natuurlijk gedeeltelijk anoniem en al gauw ontstaat de naam "meisje Noa" Vandaar dat wij dit nu ook gebruiken voor onze blog. Eindelijk werd dit jaar (2011) duidelijk dat Noa een hersentumor heeft bij haar hypofyse. Inmiddels is ze al behandeld met chemotherapie, met goed resultaat. De tumor is weg! Ook de nabestraling zit erop. De controle MRI is gemaakt 10 feb 2012 en daar uit blijkt dat er geen rest tumoren zijn. Feest!! Wat een opluchting. Grote stap gemaakt... Echter nog een lange weg te gaan....
Inmiddels zijn we een jaar schoon verder. 23-12-'12 Groot feest!! Nu inm 01-03-'13 gestart met de groeihormonen. Kom maar op met die centimeters....



woensdag 26 oktober 2011

dag 3

En weer is er een dag voorbij en wat hebben we allemaal gedaan? Ehhh.... ja... wat eigenlijk? Om 8u werden we in ieder geval bruut wakker gemaakt door de verpleging met een weegstoel. Ook een goedemorgen! Eerst even rustig wakker worden.... Met een duf hoofd over de gang in je pyjama een kopje thee regelen. Ik loop nog net niet met een wc rol onder mijn arm wanneer ik naar het toilet ga.... Ik ben bang dat kamperen er de komende jaren niet meer inzit. Ik ben dat uit de koffer leven nu al weer zat. Maar goed, thee op... gewogen, ontbijt! Een ontbijt gaat er nog wel in bij Noa. Gekookt eitje (bijna groen zo hard gekookt, bleehhh) en broodje philedelphia... Dan natuurlijk cadeautjes uitpakken. Vandaag douchegel van, jawel het bestaat, Hello Kitty en verschillende parfummetjes... Daarna tanden poetsen en dan is het even klaar. Noa is moe, het gaat steeds moeizamer voor haar. Ze gaat tv kijken. Mijn kampeer gevoel gaat nog even verder. Met de toilettas onder de arm en kleren op een hoopje op weg naar de douche. Opstellen in rijen van drie, maar vandaag heb ik geluk, ik kan meteen doorlopen. Op de terugweg gelijk weer een kopje thee regelen en we besluiten te gaan scrabbelen. Ondertussen hebben ze bij Noa weer bloed afgenomen en wachten we weer op de uitslag. Halverwege het spelletje krijgen we bezoek van... de cliniclowns. Erg gezellig en weer even lekker gelachen. Wederom een filmpje van gemaakt, maar van alle kanten krijg ik bericht dat als je de filmpjes bekijkt op Noa haar blog, de vervolg filmpjes ( die overigens NIET van ons zijn) niet allemaal tot dezelfde categorie behoren. En dan druk ik me netjes uit. Haha. Dus tips zijn welkom, want we hebben een hoop leuke filmpjes te delen. Noa haar buurmeisje gaat met ontslag, dus we verhuizen naar het raam. Joepie. Ruimte, uitzicht, maar vooral ruimte. Ondertussen is het lunch tijd, maar Noa heeft geen zin in eten. Geen zin om te knutselen en voor spelletjes is ze ook te moe. Ze kijkt tv, totdat.... Eindelijk bezoek. Maaike! En alle energie wordt gebruikt om een spelletje yahtzee te spelen. Rode wangen van de inspanning...maar ze geniet. Moe maar voldaan is ze als Maaike weer naar huis gaat. En dan hebben we nog een hoop uurtjes te vullen. We kijken tv. Ik heb inmiddels dan toch maar een afstandsbediening geregeld, want tot nu toe ben ik dat geweest voor Noa, maar ik ben er klaar mee. Ook in het ziekenhuis heeft de tv heel veel zenders. En dan bedoel ik ook heel veel zenders!  Het avondeten is gearriveerd, maar wederom heeft Noa geen eetlust, dus we scrabbelen verder.. We knutselen verder aan haar lade kastje. Noa maakt een kastje met laatjes voor leuke momenten en minder leuke momenten en enge momenten... Tenminste de crea bea juf vouwt het laatje en ik versier m voor Noa. Morgen maakt ze weer een eigen laatje... Ondertussen toch wel trek gekregen, dus Noa eet een half broodje, zodat we in omgekeerde volgorde de dag eindigen zoals die begonnen is. Broodje eten, op de weegschaal, tanden poetsen en weer slapen. Om morgen weer bruut wakker te worden gemaakt door de zuster met de weegstoel....

Sweet dreamzzz

2 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Noa,

    Wat lees ik ben jij ook al aan het scrabblen!
    En zoekt mamma de woorden weer op op de computer?
    Corine helpt mij soms mee om woorden te maken, want ik wil perse winnen!!!
    Gisteren heb ik van je mamma gewonnen, joeppie.
    Je krijg een dikke knuffel van ons allemaal.
    JW, lieve Kees uit Australie, bolle Kees, Eric, Corine en ik.
    JE BENT EEN KANJER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Noa en Bianca,

    Hoe is het uitzicht vandaag? Beetje saai denk ik in de lucht. 's Avonds doen Douwe, Joppe en ik altijd net alsof we op een heel mooie witte wolk liggen, natuurlijk ontzettend zacht! En dan kun overal heen vliegen waar je wilt. Er zijn in ieder geval altijd bomen, zon, water, bloemen, zand of mooie gele aarde en natuurlijk voor jou die kraanvogel die met je meevliegt. Misschien dat je vanavond wel iets heel moois kan bedenken samen met mama. Je kan samen op de wolk liggen maar het kan ook alleen want die wolk is heerlijk zacht en mooi wit en dan heb je lekker veel plek!
    Zoenen en knuffels
    Djoeke

    BeantwoordenVerwijderen